Porisuhdeneuvoja valloitti Suomen sydämetPorisuhdeneuvoja valloitti Suomen sydämet

Porisuhdeneuvoja valloitti Suomen sydämet.

Kuntamarkkinointi on vaikea laji. Kaupungeilla on harvoin käytössään budjetteja, joilla voisi ostaa tiensä ihmisten mieliin. Ainoa keino päästä sinne on ansaita paikka ihmisten sydämissä. Pori herättää tunteita asukkaissaan ja vierailijoissaan. Tartuimme tähän ihmisten ja kaupungin väliseen jännitteeseen ja annoimme sille nimen: Porisuhde. Kuten muutkin suhteet, porisuhteetkin tarvitsevat tulkkinsa. Suunnittelimme porisuhteita parantelemaan hahmon, Porisuhdeneuvoja Luukkosen. Porisuhdeneuvoja Luukkone oli kaupungin silloista johtajaa muistuttava hahmo, joka neuvoi omalla periporilaisella tyylillään ihmisiä porisuhdeongelmissa. Ja kansa tykästyi – kampanjan videoita katseltiin somessa täysin orgaanisesti yli kahdeksan miljoonaa kertaa, kampanjasta tehtiin yli 280 lehtijuttua ja Porin muuttovoitto oli suurin sitten vuoden 1980. Kampanja kuittasi historiallisesti Grand Effien sekä Vuoden Huippujen ja GrandOnen Grand Prix’t samana vuonna.

Kipinää porisuhteeseen

Olematon porisuhde

Porinvaihto

Salainen porisuhde

Poriamoria