Brändiuudistus, joka meni kansakunnan ihon alle.
Kaupunkien brändejä oli uudistettu vuosikausia väärin – pienellä porukalla kabineteissa salassa suunnitellut identiteetit eivät välittäneet kaupunkien henkeä saati puhutelleet brändien oikeita omistajia, siis kaupunkilaisia itsejään. Uudistimme tavan tehdä kaupunkien brändiuudistuksia kääntämällä prosessin päälaelleen – osallistimme kaupunkilaisia brändiuudistukseen kahdessa vaiheessa, ja heidän tuottamansa data ohjasi tekemistä läpi koko prosessin. Syntyi Pori, joka pääsee ihon alle: kaupungin ilme uusittiin kansan tahtoa kuunnellen, ja se lanseerattiin oman tuoteperheen avulla kaupunkilaisille. Pori sai myös oman fontin, Pori Sansin, joka on avoimesti ladattavissa kaupungin sivuilla. Kaikeksi yllätykseksi porilaiset ottivat uudistuksen avosylin ja ihaillen vastaan – kaupungin tuotemyynti nousi 300 % ja tutkimusten mukaan 88,2 % kaupunkilaisista piti uudesta ilmeestä. Läpinäkyvä prosessi takasi sen, että identiteetti ei tullut yllätyksenä ihmisille, vaan kun heillä oli mahdollisuus vaikuttaa lopputulokseen, vastaanotto oli mitä hurmiollisin.