Make It SimpleMake It Simple
  • Work
  • About
  • Contact
  • Fin
  • Eng

“Complexity is your enemy. Any fool can make something complicated. It is hard to make something simple.”— Richard Branson

Asioita voi tehdä yksinkertaisemminkin

Make it Simple perustettiin helmikuussa 2015. Toimintamme perustuu yksinkertaisiin prosesseihin, ymmärrettäviin insighteihin ja johdonmukaiseen brändinrakennukseen.

Kokemus on opettanut, että asioita voi tehdä yksinkertaisemmin. Make it Simple onkin vastaisku sisäisten prosessien parissa näpertelylle, näennäistyönteolle, ylisuurille tiimeille sekä yhdentekeville pseudostrategioille, jotka ovat yhtä tyhjiä kuin pitkiä.

Parhaat ideat ovat yksinkertaisia

Nykyisen mediakohinan keskellä on yhä helpompaa ohittaa markkinointiviestintä kokonaan. Vain parhaat ja jopa brutaalin yksinkertaiset ideat puskevat läpi välinpitämättömyyden muurista ja saavat aikaan tulosta.

Pitkällä tähtäimellä yksinkertaiset ja johdonmukaiset brändit ovat arvokkaampia kuin sekavat ja monimutkaiset tuotteet.

Me olemme erikoistuneet erilaistavien ja vaikuttavien kommunikaatiokonseptien suunnitteluun. Prosessimme on yksinkertainen ja tehokas.

Make It Simplen palvelut

  • Luova strategia: insight
  • Konseptisuunnittelu: punainen lanka
  • Luova suunnittelu: dramatisointi ja sovellukset kanavariippumattomasti
  • Projektin hallinta: teemme asiakkaan elämän helpoksi
  • One stop shop

Erottuva konsepti on kaiken alku ja juuri

Markkinointi ilman erilaistavaa ideaa on yhdentekevää, ja ilman kestävää konseptia se on epäjohdonmukaista.

On saatava läpi oikea viesti oikeille ihmisille oikealla tavalla oikeassa paikassa: mitä, kenelle, miten ja missä.

Mitä?

Tehdään monimutkaisista asioista yksinkertaisia. Tavoitteisiin pääsemiseksi laaditaan ymmärrettävä ja inspiroiva strategia.

Hyvä strateginen oivallus, insight, ei ole vain tiivistelmä tai kiteytys. Se on brändin ja sen kohderyhmän maailmasta lähtevä uusi ja yllättävä näkökulma. Parhaimmillaan se on aihettaan suurempi. Se saa ajattelemaan, että noinhan se asia onkin. Se aktivoi, kestää aikaa ja tuottaa tulosta. Se voi johtaa aivan uuteen tapaan tehdä markkinointia.

Kenelle?

Markkinointiviestintä suunnataan ihmiseltä ihmiselle. Viestinnän on perustuttava toteen ja yksinkertaiseen havaintoon inhimillisestä elämästä – todelliseen asiakasymmärrykseen.

Parhaaseen tulokseen päästään, kun viestissä on ydinkohderyhmälle jotakin spesiaalia, mutta muutkin saavat siitä jotakin – se on kaikille vastaanottajille palkitseva. Se on universaalisti samastuttava.

Miten?

Luodaan tarina. Rakennetaan yksinkertaisen ja relevantin lupauksen ympärille oma rikas maailmansa, kestävä ja uusiutumiskykyinen konsepti.

Yksinkertaisuus ei siis tarkoita yksisilmäistä nyanssittomuutta tai asioiden pelkistämistä aina banaaliuteen asti. Jotta mainonta toimisi tänä päivänä, on sen oltava yhtä vetovoimaista kuin parhaan taiteen tai viihteen. On hurmattava ihmiset. Jos on tarkoitus saada aikaan muistijälki, on parempi myös koskettaa aidosti: naurattaa, liikuttaa, ravistella, saada ajattelemaan tai vähintäänkin viihdyttää. Näin on mahdollista saada aikaan ilmiö. Kun siinä onnistutaan, tulokset näkyvät viivan alla.

Missä?

Ei ammuta tykillä kärpästä tai järjestetä pelkästään lyhytaikaisia ilotulituksia. Mutta ei myöskään ammuta poloista kuluttajaa joka suunnasta koko ajan hernepyssyllä siten, että hän ei huomaa mitään tai korkeintaan vähän ärsyyntyy. Monikanavaisuus on elinehto, mutta viestintä kannattaa keskittää kussakin tilanteessa tehokkaimpiin kanaviin.

Eri mediat on myös osattava roolittaa, integroida oikein. Lisäksi kehitetään täysin uusia ja innovatiivisia kanavia ja tapoja. Samaan aikaan huolehditaan asiakasdialogista ja -palvelusta. Käyttäjäkokemuksesta ja ostamisesta tehdään yksinkertaista ja helppoa.

"If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough." — Albert Einstein

Uutisarkisto

12.03.2023

Kultaa ja pronssia voitossa

16.12.2022

Prisman Assätiimi Effie-finaaliin

16.09.2022

Ässätiimi on kuukauden kamppis

06.04.2022

Voitto kotiin

11.02.2022

Ennätystuloksella Effie-pronssia

24.09.2021

Pelastusarmeijan ilmoitus oli kesän 2021 paras

09.02.2021

Amerikan vahvistus Make it Simpleen

18.12.2020

Pågen Effie-finaaliin

29.10.2020

Vuoden paras elokuvamainos

20.09.2019

Make it Simplelle Hedvig von Haartman -palkinto

10.04.2019

Valokuvan maailmanmestaruus Suomeen

07.03.2019

Kaksi voittoa voitosta

08.02.2019

Kaksi kultaa kuvista

30.11.2018

Pelastusarmeija EM-finaaliin

22.11.2018

Pizzaperjantai tuli takaisin ja laskeutui suoraan Effie-finaaliin

16.11.2018

Yrittäjille hopeaa Epicasta

05.11.2018

Kesäkauden Parhaat Sekunnit Pelastusarmeijalle

05.10.2018

Kaksi hopeaa International Photography Awards -kilpailusta

19.04.2018

Pelastusarmeijalle kaksi Hopeahuippua

25.01.2018

Pelastusarmeijalle hopeaa ja pronssia Effie Finlandissa

17.11.2017

Make it Simplelle Silver Award Epicassa

20.06.2017

Make It Simple otti kärkisijoja Grafian listauksessa

29.04.2017

Make it Simple yksi vuoden palkituimmista toimistoista

20.01.2017

Joulupadalle Hopeajyvä

17.11.2016

Yrittäjät kahdella listauksella EFFIE-finaaliin

10.03.2016

Make it Simplelle kultaa Voitto 2015 -kilpailussa

12.02.2016

Ebeltille kultaa kansainvälisessä One Eyeland -kilpailussa

30.01.2016

Vuoden 2015 Markkinointiteko

29.10.2015

Grand EFFIE Make it Simplelle

20.09.2015

Kauden Parhaat Sekunnit 2/2015

Lisää uutisia