Asioita voi tehdä yksinkertaisemminkin
Make it Simple perustettiin helmikuussa 2015. Toimintamme perustuu yksinkertaisiin prosesseihin, ymmärrettäviin insighteihin ja johdonmukaiseen brändinrakennukseen.
Kokemus on opettanut, että asioita voi tehdä yksinkertaisemmin. Make it Simple onkin vastaisku sisäisten prosessien parissa näpertelylle, näennäistyönteolle, ylisuurille tiimeille sekä yhdentekeville pseudostrategioille, jotka ovat yhtä tyhjiä kuin pitkiä.
Parhaat ideat ovat yksinkertaisia
Nykyisen mediakohinan keskellä on yhä helpompaa ohittaa markkinointiviestintä kokonaan. Vain parhaat ja jopa brutaalin yksinkertaiset ideat puskevat läpi välinpitämättömyyden muurista ja saavat aikaan tulosta.
Pitkällä tähtäimellä yksinkertaiset ja johdonmukaiset brändit ovat arvokkaampia kuin sekavat ja monimutkaiset tuotteet.
Me olemme erikoistuneet erilaistavien ja vaikuttavien kommunikaatiokonseptien suunnitteluun. Prosessimme on yksinkertainen ja tehokas.
Make It Simplen palvelut
- Luova strategia: insight
- Konseptisuunnittelu: punainen lanka
- Luova suunnittelu: dramatisointi ja sovellukset kanavariippumattomasti
- Projektin hallinta: teemme asiakkaan elämän helpoksi
- One stop shop
Erottuva konsepti on kaiken alku ja juuri
Markkinointi ilman erilaistavaa ideaa on yhdentekevää, ja ilman kestävää konseptia se on epäjohdonmukaista.
On saatava läpi oikea viesti oikeille ihmisille oikealla tavalla oikeassa paikassa: mitä, kenelle, miten ja missä.
Mitä?
Tehdään monimutkaisista asioista yksinkertaisia. Tavoitteisiin pääsemiseksi laaditaan ymmärrettävä ja inspiroiva strategia.
Hyvä strateginen oivallus, insight, ei ole vain tiivistelmä tai kiteytys. Se on brändin ja sen kohderyhmän maailmasta lähtevä uusi ja yllättävä näkökulma. Parhaimmillaan se on aihettaan suurempi. Se saa ajattelemaan, että noinhan se asia onkin. Se aktivoi, kestää aikaa ja tuottaa tulosta. Se voi johtaa aivan uuteen tapaan tehdä markkinointia.
Kenelle?
Markkinointiviestintä suunnataan ihmiseltä ihmiselle. Viestinnän on perustuttava toteen ja yksinkertaiseen havaintoon inhimillisestä elämästä – todelliseen asiakasymmärrykseen.
Parhaaseen tulokseen päästään, kun viestissä on ydinkohderyhmälle jotakin spesiaalia, mutta muutkin saavat siitä jotakin – se on kaikille vastaanottajille palkitseva. Se on universaalisti samastuttava.
Miten?
Luodaan tarina. Rakennetaan yksinkertaisen ja relevantin lupauksen ympärille oma rikas maailmansa, kestävä ja uusiutumiskykyinen konsepti.
Yksinkertaisuus ei siis tarkoita yksisilmäistä nyanssittomuutta tai asioiden pelkistämistä aina banaaliuteen asti. Jotta mainonta toimisi tänä päivänä, on sen oltava yhtä vetovoimaista kuin parhaan taiteen tai viihteen. On hurmattava ihmiset. Jos on tarkoitus saada aikaan muistijälki, on parempi myös koskettaa aidosti: naurattaa, liikuttaa, ravistella, saada ajattelemaan tai vähintäänkin viihdyttää. Näin on mahdollista saada aikaan ilmiö. Kun siinä onnistutaan, tulokset näkyvät viivan alla.
Missä?
Ei ammuta tykillä kärpästä tai järjestetä pelkästään lyhytaikaisia ilotulituksia. Mutta ei myöskään ammuta poloista kuluttajaa joka suunnasta koko ajan hernepyssyllä siten, että hän ei huomaa mitään tai korkeintaan vähän ärsyyntyy. Monikanavaisuus on elinehto, mutta viestintä kannattaa keskittää kussakin tilanteessa tehokkaimpiin kanaviin.
Eri mediat on myös osattava roolittaa, integroida oikein. Lisäksi kehitetään täysin uusia ja innovatiivisia kanavia ja tapoja. Samaan aikaan huolehditaan asiakasdialogista ja -palvelusta. Käyttäjäkokemuksesta ja ostamisesta tehdään yksinkertaista ja helppoa.
"If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough."
— Albert Einstein